part7>> aku diterima jadi AJK bilik Hundai ( jualan )

  miji
 
selamat petang semua..
 saya miji dari kelas 5c melaporkan diri,tuan!
 apa tugas saya hari ni..
 hehe.. bestnya..
 cepat-cepat bagitahu saya apa tugasan saya..
 tak sabar ni..

 
 
 
 
tasuke
 
 
eh,, siapa suruh kau datang sini ha!

 ewah, jangan buat-buat lupa pulak eh..
 aku da kemas bilik hundai ni dalam masa 1jam semalam tau..
 jangan mengada-ngada cakap aku ditolak pulak eh..
 
 eh, kau nyanyuk eh.. ha! beruk..
 kan aku dah cakap semalam..
 walaupun kau dah kemas bilik ni dalam masa 1 jam.. tapi..
 kitorang berenam akan fikir..nak terima kau ke tak..

 berEnam? maksud kau.. siapa lagi..
 bukan kau dengan Hamzima je ker..
 
 
 bukan! kitorang berEnam ye.. AJK kat sini semua nye 6 orang..
 garang-garang pulak tu.. 
kau sanggup ke..

 sanggup kot.. tapi,,
kalau aku jadi AJK .. aku seorang perempuan je dengan sekumpulan 6 orang lelaki..
 huh.. 
 
 kau betul-betul nak ke jadi AJK kat sini..
 
 
 nak larh..
lagipun.. aku budak baru kat sini..
ada kawan pon berapa kerat je..
petang-petang tak ada buat apa pon..
jadi..aku fikir..lebih baik aku bertugas kat sini..

 
 okeh..kejap aku panggil diorang semua..

 
 hah?! siapa lagi yang ada kat dalam bilik ni..
 adui, malu la nak jumpa diorang..
 
 
 eh,beruk..! senyap. jangan nak banyak cakap..
 tunggu kat sini tau!

 
 
@setibanya penyangak 6orang tu kat sini@
miji
 
 aku kenalah buat-buat muka comel..
baru lah boleh diterima.. hehe
 
 ni lah perempuan tu..
 
 
 
 
 
  wah, cantiknya..
 (ramai-ramai bersuara)
 
 
 memanglah cantik.. tapi masalahnya..
 dah ramai perempuan yang mohon jadi AJK kat sini..
semuanya pon cantik-cantik juga..
tapi..
 dalam seminggu dua.. dah terus bla dari sini.
 sebab..
 terseksa jaga bilik Hundai ni..
 
 
 larh yeke.. hehe.. janganlah risau..
 aku bukan macam perempuan lain..
 aku kan kuat.. semalam dah terbukti kekuatan aku tau!
 boleh lah korang terima aku eh
 
 baiklah!
( ketua bilik Hundai bersetuju)
 
 
apa? kau terima si beruk ni?
 
 
 beruk?! haha.. sedap nama kau .. huhuh..
( ramai-ramai bersuara )
 
 
 woi! nama aku miji lar tau!
 
 
 oh.. miji beruk eh.. haha.. 
 
 
 bukanlah!
 
 
 
 
ketua bilik Hundai
 
 
  okelah. kau datang sini esok tepat jam 2 petang
 kau boleh balik sekarang..
 
 
 minggu ni aku kena denda kemas bilik ni..
 takkan hari ni aku tak kena kemas bilik ni..
 
 
 eh,, kau ni macam suka je kena denda..
 kau ni nak bekerja ke nak mengurat kitorang sebenarnya..
 hahaha..
 
 eh,, mana ada.. aku tak kisah lah kalau tak kemas bilik hari ni..
 cuma.. aku takut si Tasuke mulut tempoyak tu mengadu dengan cikgu bio aku..
  
 
 kau jangan risau k..
 aku zip mulut dia nanti.. sudah .. pergilah dari sini..
 kejap lagi bilik Hundai ni dibuka untuk jualan..
 
 yela :/



#perhatian :||||||| ( merah )-miji
                       
                            |||||||||  (hitam ) - tasuke
 
                  ||||||| (biru ) - ketua bilik Hundai
 
                  ||||||| ( ungu ) - ramai- ramai

0 50 orang sedang menggeledah:

Post a Comment

komen!komen! hehe~ enjoy guys:)